София
предимно облачно 11°

Абонирай се за нашия бюлетин и получавай всички най-актуални новини по света и у нас

Търговците на дребно в Европа искат повече и по-големи физически магазини

Сподели:

Търговците на Стария континент проучват технологични решения, но все още малка част от тях вече са ги задействали

Снимка: Bloomberg LP

Снимка: Bloomberg LP

Търговците на дребно в Европа продължават да се ангажират с физически магазини, като 72% от наемателите потвърждават, че имат планове за допълнително разширение, сочи докладът „Наематели на търговски площи в Европа“ на консултантската компания CBRE.

Той е публикуван в момент на възобновен оптимизъм, когато търговията на дребно и по-широката икономика излизат от предизвикателен период. Докладът, за който CBRE е събрала отговори от над 60 търговеца на дребно с общо над 130 хил. магазина в цял свят, е установил, че 71% от търговците на дребно, които имат планове да увеличат физическите си магазини, очакват да направят това на пазари, на които вече присъстват.

По-големите магазини също са предпочитани, като 72% от търговците се стремят да увеличат размера на магазините си. Това е значителен ръст спрямо резултатите от допитването на CBRE през 2022 г., когато само 26% от анкетираните са посочили желание да имат по-големи магазини.

Търсенето на големи магазини е една от няколкото ключови тенденции, които CBRE наблюдава, най-вече при компаниите за спортни стоки и дрехи в столици и големи градове, наред с тенденция търговците на луксозни стоки все повече да предпочитат да притежават магазините си, вместо да ги наемат. Но наемането на магазини остава преобладаваща тенденция на масовия пазар, като 84% от анкетираните са заявили, че нямат планове да разширят собствените си магазини.

„Подобреното доверие на потребителите започва да се изразява в по-високи нива на потребителски разходи, които дават на търговците на дребно увереност да се ангажират с магазини както на познати за тях пазари, така и на изцяло нови пазари“, коментира Крис Гардънър, ръководител на отдела за търговски площи в Европа в CBRE.

„Лоялността към марката често се засилва с преживяванията в магазина и търговците на дребно инвестират тъкмо в това, като използват физическите си магазини, за да покажат истински идентичността на марката си“, допълва той.

На въпрос към кои локации биха се насочили, ритейл парковете доминират, като 45% от търговците на дребно избират подсектора за предпочитана локация на бъдещите си магазини. Популярността на ритейл парковете се дължи основно на високата им посещаемост от местни жители, наличен безплатен паркинг и критична маса от сходни търговци на дребно. И трите се определят от анкетираните като факторите с най-голямо влияние върху представянето на магазина.

От технологична гледна точка търговците на дребно са в режим на проучване, а не толкова на прилагане. 61% от тях заявяват, че проучват изкуствения интелект, но само 25% вече са задействали AI решения.

Но ESG съображенията стават все по-важни. Според изследването на CBRE шест на всеки десет търговци на дребно очакват зелените наемни договори да бъдат част от преговорите за сключване на договор за наем в следващите три години. Това е ръст спрямо 45% преди две години и е ясен знак, че тези наеми може да станат обичайни.

Като цяло физическите магазини са основен компонент в общата стратегия, като 97% от анкетираните са съгласни с това. Освен това съществува консенсус, че физическите магазини са по-ефективни от онлайн търговията за ангажиране на потребителите, кръстосани продажби на продукти, по-високи продажби, въвеждане на нови продукти и привличане на нови клиенти.

„Данните от доклада сочат, че след няколко предизвикателни години търговците на дребно имат увереност в пазара и се стремят към разширение. Тенденциите, очертани в допитването, са подкрепени и от данните за представянето на търговски центрове в Европа, управлявани от CBRE, които показват, че продажбите на наемателите са нараснали с 5% на годишна база през първото полугодие на 2024 г., много над темпа на инфлацията“, коментира Алекс Озга, асоцииран директор на отдела за европейски анализи в CBRE.

„Търговците на дребно виждат стойността на физическия магазин и той е значителен фактор за постигане на амбициите им за растеж“, допълва Озга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Сподели:

Водещи новини от деня

Управителят на онкодиспансера във Враца е обвинен в присвояване на медицинско оборудване Съдът го пусна под домашен арест заради здравословното му със...

Само 2,2 млрд. лева може да похарчи над събраните приходи до края на годината държавата, без да влезе в свръхдефицит. Това става ясно от предварителни...

Цената на петрола е напът да запише седмичен спад от около 4% след срива в началото на седмицата Снимка: Bloomberg LP Позитивен старт на новия месец з...

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *