Изминаха четири месеца, откакто Mazda представи елегантния EZ-6 на автомобилното изложение в Пекин, като първоначално обяви, че седанът ще се продава само на китайския пазар. Японската компания обаче промени решението си и ще предлага колата като глобален модел, включително и в Европа и то до края на годината.
Въпреки че EZ-6 може да изглежда като чисто творение на Mazda и духовен наследник на спряната от производство Mazda6, това не е така. Моделът споделя платформата EPA1 с Deepal SL03, китайски електрически седан, произведен от съвместния партньор на Mazda – Changan, който предлага както чисто електрическо задвижване, така и версия с удължен пробег.
Моделът на ток осигуриява пробег от приблизително600 км, докато хибридната версия с удължен пробег трябва да минава над 1000 км с един резервоар гориво.