София
разкъсана облачност 15°

Абонирай се за нашия бюлетин и получавай всички най-актуални новини по света и у нас

Преди първия учебен ден: Търговци примамват с „несъществуващи“ отстъпки

Сподели:

Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници,облекла и пособия в кампании от типа „обратно на училище“ се оказва математическа задача с неизвестно. В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета са посочени само старата цена и процентът на намалението. Друг път пък на етикета е изписана само старата цена и нищо не подсказва за по-евтина покупка, въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за промоция на „всички“ ученически стоки.

За това предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“ във връзка със започналата вече подготовка на децата за новата учебна година.

Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“, която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки. В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни. Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: “Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички, поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от “Ние, потребителите“.

Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: “Намаление на всички детски продукти и раници“ и “-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.

„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от “Ние, потребителите“.

Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: “Намаление на всички детски продукти и раници“ и “-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.

„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от “Ние, потребителите“.

Сподели:

Водещи новини от деня

Градска елегантност и висок дизайн в жилище, през чиито прозорци “надничат” стари еврейски къщи в центъра на София Макар че е в нова луксо...
Това, което беше въпрос на време, стана факт тази вечер. Машината за серийно производство на попадения Ерлинг Браут Холанд вече е голмайстор №1 на Нор...
“Първият ерген” Виктор Стоянов показа половинката си – тв водещата Поли Недкова Кои са новите светски двойки у нас? Загърбили слуховете, те избр...

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *