Грандиозно музикално събитие, с мащаб, който го превръща в най-голямото за последните години у нас, предстои да се проведе в София на 31 август.
4000 работници строят сцената за концерта на британската суперзвезда Ед Шийрън. 60 хиляди билета са продадени. Приходите за икономиката ни ще са в размер на милиони левове.
Възможно ли е София да намери място на световната карта за такива събития и кой досега е най-посещаваният концерт у нас?
34 години след като Лепа Брена кацна с вертолета на Тодор Живков за мегаконцерта си на Националния стадион британската суперзвезда Ед Шийрън готви по-скромно появяване, но по-грандиозно шоу. Сцената му ще е 360-градусова, а 80 тира вече разтоварват техниката.
“Всъщност това ще бъде най-голямото събитие, откакто има концертен живот в България, като се има предвид цялата продукция, която идва, броят хора, които ще бъдат настанени на стадиона”, заяви Стефан Еленков, изпълнителен директор на промоутърска фирма.
За броя зрители на стадиона през далечната 1990 година се носят легенди – между 80 000 и 120 000 души. 19 години след това друга кралица – на поп музиката – Мадона, събра 55 000 души. Топ 3 на най-посещаваните събития се допълва от концерта на Слави Трифонов през 2015 година, за който под дъжда дойдоха 70 000 и от AC/DC.
“55 000 души. Бон Джоуви доста по-малко. Така че на този етап заради това, че сцената е поставена в средата на стадиона и се използват реално всички сектори за публиката, плюс тези на терен около сцената, правят този концерт най-големия”, допълни Стефан Еленков.
Според икономисти това значи милиони приходи за местната икономика краткосрочна полза и имидж като дългосрочна.
“Трябва да разграничим събитие за 5 -10 000 души, които обикновено са от града, решили да посетят една конкретна локация и събитие за 50-60 000 души и нагоре, което автоматично значи, че има и туристически поток, включително чужденци, хора и от други градове, които са пристигнали. Посещения на града, нощувки, краткосрочно настаняване, по-голямо потребление в самия град”, коментира Петър Ганев от Института за пазарна икономика.
“Имахме едно изследване навремето покрай Spirit of Burgas и Пловдив – Европейска столица на културата, когато бяха изчислени сумите, които общините инвестират в такива проекти, че всеки един инвестиран лев се връща по десет след това в общината”, заяви Стефан Еленков.
“Но по-големият ефект е имиджът, който една локация придобива за това, че е на световната карта, когато идва голям изпълнител”, заяви Петър Ганев.