
Италианският автомобилопроизводител Ferrari се обръща към криптопазарите и младите потребители с планирано пускане на дигитална монета, която най-богатите фенове на марката ще могат да използват за участие в аукцион за емблематичния автомобил на марката Ferrari 499P, съобщава Ройтерс.
Планът на този етап е ограничен по размер и е опит компанията да влезе в тенденция сред луксозните брандове, които се опитват да достигнат до младите технологични предприемачи на фона на бума на изкуствения интелект и центровете за данни.
Кампанията на Ferrari е факт, след като производителят започна да приема биткойни, етери и USDC за покупки на коли в САЩ от 2023 г. и включи и Европа миналата година.
Ferrari работи с италианския финтех Conio за пускането на Token Ferrari 499P за членовете на Нyperclub – в който са 100 от най-ексклузивните клиенти на марката. Те ще могат да търгуват с токена помежду си и да наддават за едноименния състезателен модел, спечелил три състезания на Льо Ман.
Очаква се дебютът на монетата да е през 2027 г.
„Не става въпрос за засилване на усещането за принадлежност сред нашите най-верни потребители“, коментира главният маркетинг и търговски директор Енрико Галиера пред Ройтерс.
Токенът ще се нуждае от време, за да се превърне в реалност. Conio в момента кандидатства за лиценз в рамките на европейското криптозаконодателство.





