София
мъгла -5°

Абонирай се за нашия бюлетин и получавай всички най-актуални новини по света и у нас

Бул. “Витоша” е сред най-евтините големи централни улици за наем на магазин в Европа

Сподели:

“Виа Монтенаполеоне” в Милано изпревари Пето авеню в Ню Йорк и вече е най-скъпата търговска улица в света

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Булевард “Витоша” в София е сред най-достъпните във финансово отношение централни улици и булеварди в големите градове в Европа и света за наем на магазин. Централният булевард в столицата остава на 41-во място сред най-скъпите търговски улици в света в 34-ото издание на класацията Main Streets Across the World 2024 на консултантската компания Cushman & Wakefield, която обхваща общо 49 търговски улици и булеварди.

Средният наем на бул. „Витоша“ достига 684 евро на кв. м на година, което е ръст с 6% спрямо същия период на миналата година.

Улица в Милано детронира Пето авеню в Ню Йорк

В отделна класация на най-скъпите търговски улици и булеварди в Европа бул. „Витоша“ също запазва 51-то си място от миналата година сред общо 57 улици и булеварди, включени в класацията. Само търговски улици и булеварди в Братислава, Лимасол, Вилнюс, Рига, Талин и Скопие предлагат по-достъпни наеми на магазини от столичния булевард.

В световен мащаб „Виа Монтенаполеоне“ в Милано изпревари Пето авеню в Ню Йорк като най-скъпата търговска улица в света, като за първи път в историята на класацията търговска дестинация в Европа излиза на първо място. Това се дължи на силния ръст на наемите на италианската улица, който надхвърля 30% през последните две години. Тя е получила допълнителна подкрепа и от поскъпването на еврото спрямо долара тази година.

Наемът на магазин на „Виа Монтенаполеоне“ достига 20 хил. евро на кв. м на година, което е ръст с 11% на годишна база. В същото време наемът на квадратен метър търговска площ на Пето авеню в Ню Йорк е останал непроменен спрямо миналата година на ниво от 19 537 евро на кв. м на година. На трето място в световната класация е „Ню Бонд Стрийт“ в Лондон със среден наем на магазин от 17 210 евро на кв. м на година, което е повишение с 13% спрямо 2023 г.

Главната търговска улица в Хонконг и бул. „Шанз-Елизе“ в Париж допълват топ пет със среден годишен наем на квадрат от съответно 15 697 евро и 12 519 евро. Той е нараснал съответно със 7% и 10% на годишна база.

Улица „Гинза“ в Токио, „Банхофщрасе“ в Цюрих, „Пит стрийт мол“ в Сидни, „Мьонгдонг“ в Сеул и „Колмаркт“ във Виена намират място в десетката на най-скъпите търговски улици в света.

Над половината от локациите отчитат по-високи наеми спрямо нивата преди пандемията

В глобално изражение наемите на включените в класацията 138 локации са преминали още един праг и вече са средно с близо 6% над нивата отпреди пандемията благодарение на силния ръст от над 4,4% на годишна база към края на третото тримесечие на 2024 г. спрямо същия период на миналата година. 52% от локациите вече са над нивата преди пандемията, а 48 на сто все още не са се възстановили напълно.

57%, или 79 от локациите в света, са отчели ръст на наемите за деветмесечието на тази година, а само 14 на сто, или 19 локации, са регистрирали спад. В останалите 29%, или 40 търговски улици и булеварди, наемите са останали непроменени на годишна база.

Северна и Южна Америка остават най-силно представящият се регион благодарение на силното поскъпване на наемите в САЩ с почти 11% на годишна база. За сметка на това ръстът на наемите в Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион се е забавил до съответно 3,5% и 3,1% спрямо съответно 4,2 на сто и 5,3 на сто предходната година.

Ожесточена конкуренция за ограничените свободни площи

Водещите търговски дестинации в света привличат силно търсене, докато предлагането остава ограничено дори на иначе предизвикателния пазар на търговски площи, коментира Робърт Травърс, ръководител на търговските площи за Европа, Близкия изток и Африка в Cushman & Wakefield.

Луксозните и масовите марки „засилват вниманието си върху физическите си магазини на топ локациите, тъй като конкуренцията за вниманието на потребителите увеличава необходимостта от изключителни преживявания по време на пазаруване и показване на продуктите“, допълва той. Свободните площи са „изключително ограничени“, което води до силен ръст на наемите.

През април компанията-майка на Gucci, Kering, придоби сграда на „Виа Монтенаполеоне“ в Милано за 1,3 млрд. евро от филиал на Blackstone. Chanel и Gucci отвориха нови локации на същата улица и миналата година. Свои обекти там имат и други луксозни марки като Hermès, Versace, Cartier, Bottega Veneta и Celine.

Развитията отразяват по-широкия бум на луксозния туризъм в Милано, където се провежда една от големите модни седмици в света, както и събитието Design Week, посветено на мебелите и интериорния дизайн.

Много от хората с високо нетно богатство се установяват в града, привлечени от опростените правила за миграция  и щедрите данъчни стимули, показа доклад от тази година на компанията Henley & Partners, която съдейства на богати хора да мигрират.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Сподели:

Водещи новини от деня

При специализирана митническа операция с кодово наименование “Регул” Агенция „Митници“ конфискува близо 100 кг наркотични вещества, недекл...
Софийският въздух се очаква да бъде замърсен през следващите дни, като нивата на фините прахови частици ще се повишат. Според бюлетин на Столична общи...
Кабинетът на Росен Желязков ще започне обсъждането на кадровите промени и назначенията на заместник-министри, областни управители и техни заместници н...

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *