Седемкратният шампион на България по автомобилизъм Иван Влъчков не може да представлява страната ни в чужбина заради спор между двете автомобилни федерации. Затова към момента Влъчков се състезава за Северна Македония. Причината – само една от двете български федерации може да издава лицензи за състезания в чужбина, което предизвиква постоянни спорове с другата.
Бензинът в кръвта и тръпката от влизането в завоя с над 100 километра в час е това, което кара автомобилният състезател Иван Влъчков да покори върха в родния автомобилизъм. Той е седемкратен шампион, но погледът му вече е към световната титла. За да си на върха в автомобилизма обаче трябват пари.
„Не всеки обича да дава пари за спорт, но съм намерил точните хора, които са все още зад мен и ми помагат да отида на следващото състезание на „Словакия Ринг” и да покажа какво мога”, посочи той.
За да се състезава за България в чужбина, Влъчков има нужда от международен лиценз от Автомобилна федерация България. Казва, че такъв не му е издаден, заради което се състезава за Северна Македония.
Влъчков разказа пред Нова тв, че на последното международно състезание във Виена дори е било изпратено писмо до организаторите от българска страна с информация, че той няма лиценз. „Бях много възмутен, че от българска страна някой се опитва да ме прецака, но както казах, аз съм македонски състезател и няма какво да ми направят”, каза той.
Автомобилните федерации в България са две – Българска федерация по автомобилен спорт, която няма право да издава международни лицензи и Автомобилна федерация България, която има право, но за целта иска по 1 200 лева от състезателите.
„БФАС не иска пари, защото в България не се организират състезания и реално няма как хората да практикуват спорта. Но АФБ държи на тези 1 200 лв. и заради това праща и писмото”, съобщи председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Румен Дунев.
От Автомобилната федерация, която държи международните права, отричат писмото да е пратено с цел да се пречи на Влъчков. Идеята им била само да се провери дали всички документи са изрядни. „Какъв е проблемът федерацията да пита дали всичко е наред документално, за да не сме уязвими? Аз питам, не го спирам”, обясни председателят на Автомобилната федерация България Калоян Станчев.
Според другата федерация обаче подобно питане уронва престижа на състезателя. „Все едно Федерацията по щанги да иска от МОК да се провери Карлос Насар за допинг. Каква е логиката?”, попита Дунев.
И още от спора между двете страни – от Автомобилната федерация твърдят, че Влъчков е имал лиценз до 2022 г. „Към настоящия момент той не е дал заявление или молба, както всички други състезатели, и в тази ситуация ако му се издаде, федерацията подлежи на санкции”, заяви Станчев.
Решение на спора към момента няма. Но и двете страни са съгласни, че докато федерациите са две, до решение трудно ще се стигне. Част от състезателите ни ще печелят титли за други държави.